Influenceri využívajú podniky pre stratégiu digitálneho marketingu, a vyjadrujú sa v dobrom o produktoch alebo službách. Influenceri však nie sú to isté ako známe a slávne osobnosti. 15Jedná sa o osoby, ktoré získali v určitej oblasti veľký vplyv.
Influenceri s veľkým dosahom majú veľký počet sledovateľov na rôznych kanáloch, veľkú sledovanosť ich príspevkov, dojmov či názorov. Ide o heterogénnu skupinu ľudí, pretože sa venujú rôznym oblastiam bežného života. Pôsobia v oblasti športu a zdravého životného štýlu alebo sú odborníkmi pre počítačové hry, výber je rôznorodý a aj u nás pomerne veľký. Stačí, že prezentujú zaujímavo svoje vedomosti o podnikaní v akejkoľvek oblasti. Tieto osoby môžete vyhľadať na sociálnych sieťach, jednoducho ich oslovte.
Najčastejšie sa delia na tieto skupiny:
• Bloggeri píšu o rôznych témach. Vďaka blogu majú veľký počet čitateľov a ľudí, ktorí ich názory sledujú. Práve vďaka množstvu čitateľov, a obsahu článkov môžu mať tieto osoby veľký vplyv na názory iných.
• Instagrammeri pôsobia širokospektrálne ne užívateľov mobilnej aplikácie Instagram. Využívajú najmä fotografie, ktoré maj mnoho sledovateľov.
• Youtuberi Sú profesionálni užívatelia platformy YouTube, ktorí vo svojich videách zdieľajú názory a postoje, zručnosti k rôznym témam.