Straší vás inflácia? Toto by ste mali vo svojej firme zohľadniť!

Straší vás inflácia? Toto by ste mali vo svojej firme zohľadniť!

Rady a tipy
Zvyšovanie miezd v čase vysokej inflácie nie je pre zamestnávateľov jednoduché. Nie každá firma si to totiž môže dovoliť. Čo teda robiť v takom prípade, aby ste neprišli o svojich najlepších zamestnancov? [caption id="attachment_275" align="aligncenter" width="6016"] (zdroj: unsplash.com)[/caption] Pravidlo “každému rovnako” ignorujte Rast inflácie je téma posledných rokov. Zdražujú základné potraviny, ceny spojené s bývaním aj osobnou starostlivosťou. V súvislosti s tým zamestnanci očakávajú relevantné zvýšenie platov, ktoré im umožní udržať si ich životnú úroveň. Samozrejme, nie každý podnikateľ alebo firma môže navýšiť svojim zamestnancom platy o celú výšku inflácie. V tomto prípade odborníci radia, aby ste nezvyšovali plat plošne rovnako všetkým zamestnancom, ale každému v individuálnej výške. Stanovte si radšej rozpočet na zvyšovanie miezd, ktorý firma môže v súlade s hospodárením a firemnou kultúrou rozdeliť medzi svojich zamestnancov. V čase inflácie sa určite…
Read More
Účinnosť verzus rýchlosť: Hľadanie rovnováhy v preprave tovaru

Účinnosť verzus rýchlosť: Hľadanie rovnováhy v preprave tovaru

Rady a tipy
Globalizácia prakticky kompletného trhu s bežným spotrebiteľským, ale i nevšedným špecializovaným tovarom často volá po optimálnych prepravných podmienkach, ktoré zaistia vhodný pomer ceny a výkonu. Štandardne sa tak pri výbere vhodného riešenia nákladnej prepravy zohľadňuje viacero hľadísk, ktoré sa premietajú do konečnej ceny, doby doručenia i kvalitatívneho zabezpečenia dodávky. Optimalizáciu nákladnej prepravy najmä na medzinárodnej úrovni obvykle rieši špedícia. O čo vlastne ide? [caption id="attachment_268" align="aligncenter" width="570"] (zdroj: logway.sk)[/caption] Nákladná preprava tovaru a jej optimalizácia Ak sa chystáte nákladnú prepravu využiť na krátku vzdialenosť či iba v rámci územia jedného štátu, pravdepodobne nebudete priveľmi premýšľať o tom, aká kombinácia dopravných prostriedkov sa vám vyplatí viacej a dohodnete sa priamo s poskytovateľom. Pri plánovaní prepravy na medzinárodnej úrovni je už situácia o čosi zložitejšia a je vhodné sa minimálne aspoň poradiť…
Read More
Ako vyhodnotiť a zlepšiť efektívnosť logistiky vo vašej firme?

Ako vyhodnotiť a zlepšiť efektívnosť logistiky vo vašej firme?

Podnikanie
Veľký rozdiel medzi výrobnými spoločnosťami a firmami poskytujúcimi služby je v tom, akým spôsobom funguje ich logistika (či už na vnútropodnikovej alebo na externej úrovni). Zatiaľ čo poskytovatelia služieb riešia predovšetkým presuny ľudských zdrojov, výrobné spoločnosti musia zaisťovať oveľa zložitejšie logistické toky nadväzujúce hlavne na toky materiálový od odberateľov, medzi výrobnými stanoviskami a zariadeniami, až po dopravenie kompletného výrobku k predajcovi či zákazníkovi. Najmä v úvodnej a konečnej fáze tohto logistického reťazca zohráva hlavnú úlohu nákladná preprava. [caption id="attachment_238" align="aligncenter" width="900"] (zdroj: unsplash.com)[/caption] Ako pristupovať k logistike na internej a externej úrovni spoločnosti Logistika výrobného podniku sa skladá z niekoľkých častí, ktoré sa primárne orientujú práve na zmienené fázy materiálového toku. Základné členenie tak zahŕňa logistiku orientovanú na dovoz surovín, ich distribúciu v rámci podniku a presun poloproduktov a produktov,…
Read More
Dostávate sa na pracovisku do sporov? Alebo ako predchádzať konfliktom v pracovnom prostredí

Dostávate sa na pracovisku do sporov? Alebo ako predchádzať konfliktom v pracovnom prostredí

Rady a tipy
S konfliktom na pracovisku sa už stretol alebo určite raz stretne každý. Firmu však môžu poškodzovať a brzdiť. Ako riešiť takéto spory z pohľadu vedúceho pracovníka alebo majiteľa firmy či podniku? [caption id="attachment_234" align="aligncenter" width="1760"] (zdroj: unsplash.com)[/caption] Kedy sa pustiť do riešenie cudzieho konfliktu Častokrát sa deje, že líder konflikty vo firme nerieši do momentu, kým to už naozaj nie je neúnosné. Dôvodom býva buď nedostatok času, alebo presvedčenie, že konflikty medzi sebou si zamestnanci majú riešiť sami. Ďalším dôvodom môže byť aj snaha zachovať mier za každú cenu. Keď však ide o konflikty zamestnancov, načasovanie je všetko. Začať riešiť každý minoritný konflikt a nedorozumenie hneď ako ho zbadáte, nemá zmysel. No ak sa dostanete do situácie, že každý o danom konflikte hovorí a očakáva sa, že sa začne riešiť…
Read More